Full rulle

Sedan vi kom hem från vår semester har det varit full rulle. Samma dag som vi kom hem åkte vi till Bellas kompis Louise och hennes föräldrar. Vi fick supergott fika och barnen badade och gungade. Annars har vi umgåtts med Bellas kompisar Noah och Lovisa med föräldrar, ätit middag med Christina och Markus, Amanda och Peter, grannarna, mina föräldrar och deras vänner, lunchat med Charlotte, fikat med Louise, Mikaela och Vanessa med mera...........

Vi har haft det toppen med andra ord...

Söderköping - fler bilder!

Sista stoppet innan hemfärd blev Söderköping. Vi bodde i Stegeborg, en bit utanför "Sörping". Jag hittade ett superfint hotell nära havet på nätet. Det var precis så fint som vi hade föreställt oss och vi fick en riktigt bra avslutning på vår semester. Vi åt lunch på hamnkrogen när vi kom, där vi satt direkt vid havet. På kvällen åkte vi in till Sörping och gick till Smultronstället, deras kända glassbar vid kanalen. Glassarna var supergoda : ) Bella älskade lekplatsen som låg mitt emot.

Nästa dag åkte vi och badade i St Anna. Vi hade toppenväder och Bella var överlycklig. På kvällen träffade vi min halvfarbror Göran och hans familj som bor några mil utanför Sörping. Vi åt på Bondens creperie vid kanalen. Efteråt gick Tobbe, Bella och jag åter igen till Smultronstället och delade nu på en superstor glass. Den rykte när den kom in och det var riktigt kul att se Bellas min...

Norrkvarn

Efter Göteborg åkte vi till Norrkvarn. På väg dit träffade vi Andreas och Magdalena en stund. De var då på väg ner till Tjörn. Norrkvarn var riktigt trevligt med en barnkanal som Bella älskade att bada i. Maten var helt fantastisk. De tillagade allt från scratch. Vi hade ett fint rum med kanalutsikt.

Bella och Tobbe busar...

Göteborg

Vidare till Göteborg... Vi åt middag hos Tobbes faster och farbror första kvällen efter en kort runda på sta'n (som resulterade i massor av fina Bellakläder). Vi hade verkligen jättetrevligt. Tobbes föräldrar, Victoria och Alexander var också med. Nästa dag åkte samma gäng, förutom faster och farbror, till Lisseberg. Vädret var perfekt! Bella åkte 11 turer på olika attraktioner. Fyra vändor i Sagoslottet var ett måste, då det klart var favoriten!

Tjörn

Nu har vi varit på vår Sverige-turné och den började med att hälsa på Tobbes föräldrar på Tjörn. Vädret var en katastrof, det störtregnade i flera dygn. Vi hade däremot jättemysigt ändå. Utflykter till Stenungssund, Skärhamn och annat bus gjorde att vi hade det hur bra som helst. Victoria och Alexander kom och hälsade på. Farfar och Alex var riktiga vikingar, de badade trots det ruggiga vädret. Tobbe sprang istället...också hurtigt...

Jag lovar...

...snart kommer massor av bilder.

Kram!

Trött och glad

Det var roligt att fylla 30 år! Vi hade öppet hus med buffé igår och det blev fullt hus både inne och ute. Verkligen roligt då man fyller år mitt i sommar'n. Jättefina presenter fick jag också. Idag är jag trött och glad. Det har tagit på krafterna att fixa fest när man är gravid... : ) Däremot har jag fått otrolig hjälp av min underbara man, mina fantastiska föräldrar och svärföräldrar.

Mogen kvinna

Tjihooooo! Nu är jag stor... : ) Tack Sara för den tidiga grattishälsningen!

En dag kvar...

Sista dagen jag är tjugonå'nting...........

Bellman

Den här veckan har varit fylld av 30-årsstök och Bellmansjungningar. I måndags sjöng vi i Hagaparken och igår sjöng vi utanför Drottningholms slott för EU-delegater. Efteråt åt vi supé i Bosses trädgård. Supermysigt!

Nu är det bara två dagar två dagar kvar...

Myshelg hos Louisen

Jag blev så otrooooligt bortskämd denna helg. En helg på söder är helt rätt. Louise hade förberett god middag när jag kom på fredagkvällen och sedan kom Challan på kvällen. Vi hade så mysigt! Love you!

På lördagen kom både Louise och mina föräldrar på middag. Louise och jag hade då haft en härlig dag i solen. Middagen var fantastisk och visar åter igen att Louise borde ha en egen cateringfirma eller restaurang.